joi, 10 martie 2011

Cand si unde m-am apropiat de handmade!?de artizanat!

Am crescut intr-o familie de horticultori si agronomi,intre flori ,si aranjamente floreale . Eram indragostita de modul in care bunicul meu le cultiva .  Sarbatorile de iarna in sera lui din Cluj devenea o adevarata simfonie de fantezie . Braduleti , ghirlande si alte decoratii , le realiza manual si cu cele mai originale si naturale materiale ,totul si totul handmade ,am zice azi ..Mi-au ramas in suflet pentru todeauna acele momente deosebite.Acolo am invatat sa iubesc florile si mi-au devenit o indispensabila companie pentru suflet si ochi. .Acolo am inteles ca se poate crea cu cele mai simple materiale ,lucruri deosebite  ,uneori necesare,alteori decorative ,am inteles valoare si puterea creatiei artizanale.
       De la bunica satmareanca, am deprins crosetatul si alte activitati artizanale ,pentru ca bunica era priceputa ,la brodat la tesut,la ales tesatura ,la crosetat.Maini pricepute pe care le urmaream cu curiozitate si  care mi-au descifrat primi pasi in aceasta arta.
     Un bagaj de pricepere ce l-am purtat cu mine fara sa inteleg ca este ,o valoare nu numai sentimentala cat si o valoare materiala.
        Unde am ineles ca aceste lucruri sant o valaore!?Pasii vietii m-au dus departe de casa ,de leaganul copilarie,de la  Cluj  la  Satu-Mare,m-a  dus pe pamantul artizanilor prin excelentza,aici in sufletul Toscanei,la doi pasi de minunatul oras Firenze,unde rusticul,artizanatul si moda se impletesc in toate domeniile vietii cotidiene.Cu placere am redescoperit cea ce deja stiam .sa crosetez  ,un lucru atat de simplu si natural .Aici am cunoscut arta decoupage si tehnica frivolitte.am diversificat si materialele si ideile astfel incat uneori nu reusesc sa crez tot ce-mi propun,imaginatia fuge iar timpul este ostil .
       .Ma chem un" artizan"impropriu,spun eu dar sigur indragesc cea ce fac, si fac cu placere.Mi-am dat seama ca-mi lipsete una din primele mele contacte reale cu artizanatul,si anume ceramica.De unde si cum?! . Ceramica de Vama . Primi pasi , departe de gandul unei creatii , realizam flori si diverse obiecte din fantezie,fara sa-mi dau seama ca ma aproiu de ceva mult mai profund  .Incurajata in acest sens si indrumata  de artistul plastic Florian Andrei un tanar artist student la Instituul de Arte Plastice din Cluj ,azi  un  stalp al culturii clujene si nu numai..http://www.transylvaniart.ro/.

Toate aceste ingrediente ,pas dupa  pas mi-au redeschis  universul  artizanatului, abilitatii de a crea cu mana ,si completand cum spune mesterul  "dupa regula de arta"
Artizanat nu inseaman in cultura italiana doar etnic,este tot ce poti realiza manual ,fie de la atelierele de moda ce imbina tehnici vechi de croitorie ,broderie sau altete tehnici,la artizanul ce produce mobila .fier batut ,decoratiuni,intr-un simplu cuvat aici se cheama ARTIZAN ,iar artizanii italiaeni sunt  pionerii si titanii modei  si tendintelor .Au creat o imagine ,o valoare ,un stil de viata ,atat pentru ei personal cat si  pentru umanitate.
















Crosetat ,tricotat,frivolite,decoupage ,decoratii pentru festivitati si tot ce  gasiti aici sunt munca si placerea de a crea.Rasfoiti cu incredere paginile acestui album ,incet ve.ti cunoaste cea ce firul si acul  creaza  cu mainile si cu priceperea mea.Mai noi, sau mai vechi, aici  sunt cateva din piesele create de mine.

5 comentarii :

  1. Chiar ca esti un artizan, creezi niste lucruri minunate!!!! Tare mult imi place sa navetez pe blogul tau si sa admir lucrurile facute de tine :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Kriszta ,multumesc .Multumesc din suflet !!!
    La tine pe blog am vazut o sumedenie de lucruri frumoase ,ce numai doua maini pricepute le poate realiza.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Vorbesti tot atat de frumos pe cat lucrezi. Imi place ceea ce faci si cum spui ceea ce faci. spor in continuare.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Mary,multumesc! si te felicit cu mare placere ca stiu ,si tu faci lucruri minunate.Spor in toate !

    RăspundeţiȘtergere
  5. Frumusete si sensibilitate se vede si simte in ce faci si ce scrii!Iti doresc succes si sa-ti implinesti visele!

    RăspundeţiȘtergere